miércoles, 21 de noviembre de 2007

Xiprers, xiprés?

Avui he descobert, tot anant cap a l'Antàrtida, que m'havia oblidat que els xiprers fan olor. I una olor encantadora. Era l'olor del pati de l'escola, quan per escapar-nos per anar a comprar burmarflaxs, ens colàvem per darrera els xiprers i tornavem a fer malbé la valla metàlica que de tant en tant els currants de l'ajuntament arreglaven. L'olor que compartia amb el Torrents, la Júlia, el Jordi Romeu, i molts altres amics de la infantesa. Amics que jo creia eterns, perquè eren els únics i primers, als quals, amb el temps he perdut completament la pista. Innocència. Que fort i que dur el pas del temps, i quin munt de remordiments que em fa acumular... Però com que sóc ben lluç, de seguida els oblido, que si no pesen massa. Com m'agrada tenir una capacitat de concentració tan curta!!
La flaire a xiprer ha passat fugaç però intensa, tant que m'ha agafat mono d'olors. I m'he posat a recordar. I recordant he passat a l'olor de la ceba, i pensant en cebes he pensat en l'Angela i he vist les capes i capes de roba que porta quan fa aquest fred. Capes que he vist al meu cap, perquè fa un any que no li veig el pèl, però la conservo ben fresca en el record. Que bé que canta l'Angela.
I l'Uri, que també és una ceba. I jo que amb el cuento de la moto que també m'hi vaig tornant. Però preferiria ser un xiprer, són més discrets i més longeus (acabo de descobrir aquesta paraula!!), i fan una olor encisadora, fins i tot en una ciutat on el fum dels cotxes ho taca tot, fins i tot les meves ganes d'anar lliure.

3 comentarios:

Suzy Lee dijo...

bon dia!! veig que tu també t'has bloggejat.
al meu pati també hi havia xiprers. i una vegada em van explicar que si volies amagar una gàbia d'ocells entre els xiprers el millor que podies fer era pintar-la de blanc i negre. com una zebra. mai vaig estar segura de si creure-m'ho.

Carolisto dijo...

Però perquè cal amagar una gàbia d'ocells entre els xiprers?, i de fet, si vols amagar la gàbia, els ocells també es pinten? Però no és cap tonteria, és com un camuflatge q deixa passar llum o no, no?

Carolisto dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.