jueves, 6 de noviembre de 2008

Con estas manitas... (2, llegó el theremin)

M'he comprat un kit de muntatge per un theremin (que si no ho sabeu, és un instrument de dues antenes que es toca movent els braços a l'aire), que m'envien des d'Austràlia. Tot i que ja fa uns dies que l'esperava, avui `per fi m'ha arribat. "Quin paquet més petit", he pensat quan sortia de Correus, "però bueno, quan arribi a casa l'obro i satisfaré la meva curiositat".
Tothom amb qui he parlat, m'ha dit que és bastant difícil muntar el kit i que soni bé, i quan he obert el paquet he entès perquè ho deien. Bàsicament, portava una caixa de plàstic, dues antenes, un circuit imprès i una bossa amb un munt de resistències, condensadors, i més peces petites i més petites per soldar. No tinc ni idea d'electrònica. Gens. I de soldar...!!! Ostres, em sembla que prefereixo aixecar tres rhodes que tornar a soldar un theremin. Això portava el paquet:

Uff, aquesta bosseta m'ha posat els pèls de punta, mai hagués pensat que un theremin portés tantes cosetes i posades tan juntetes. Però després de l'atac de pànic, he pensat que més val intentar muntar-lo, que no pas guardar-lo tal com m'ha arribat i oblidar-me'n. Doncs endavant, he començat a intentar desxifrar què era cada component, on anava i en quin ordre havia de soldar-lo (penseu que si us en compreu un, les instruccions són precàries).


He trobat les primeres peces, uns "resistors" d'un kiloOhm, perquè n'hi havia 8 i al circuit imprès també. I les he soldat.

I després uns altres més. també per eliminació. Auu!!! He agafat una boleta d'estany calenta!!!

És com si tornés a jugar al Tente, però com si no ho pogués desfer després, t'has de pensar molt bé com fer la nau espacial, perquè no et podràs fer enrere!!!!

No hay comentarios: